Меню
Профил
Език

Категории

Новите парфюми

Съвременното производство на парфюми е сериозна индустрия, а търговията с тях е с глобални мащаби. Намесват се и секретните разработки на специални аромати, класиката в жанра, рекламата на най-новото. Производството на качествени аромати е скъпоструващо - необходима е изключително добра изследователска, складова и индустриална база, цените на естествените суровини са много високи.
Няколко са фирмите създателки на парфюми в света. Техните аромати се купуват от световноизвестните модни къщи и козметични компании. Върху създаването на парфюмите днес огромно влияние оказва маркетингът. Първо се проучват нуждите на пазара от даден аромат, информацията се анализира и се отправя под формата на конкретна задача за реализация към парфюмериста.

Kонкуренцията е огромна, а празни пазарни ниши няма. Всеки голям производител на парфюми търси нова актуална миризма, която да наложи дори и за един сезон - например лимитираните летни ароматни линии. Макар че, ако се позовем на мнението на Жерар Делкур, един от големите "носове" на Франция - "всичко зависи от марката, големите парфюмерийни гиганти не създават нови аромати всеки сезон - за това са необходими около две години".

Всяка година на пазара излизат над 400 нови парфюма благодарение на съвременните химични и парфюмерийни технологии за изкуственото синтезиране на мирисни молекули. Над 260 предприятия, групирани в корпорации, произвеждат парфюмерийни продукти в постоянна надпревара да синтезират и лицензират все по-модерни и по-ефективни. Това, което поражда, от една страна, жестока конкуренция, а от друга, стимул за непрекъснат прогрес.

Вижте новите парфюми в магазина